úterý 24. března 2015

Obyčejný stánek na růžku

Rychle a levně, to jsou dva středobody, jimiž se pyšní stánek s rychlým občerstvením na rohu Aksamitové a třídy Svobody. Je ale možné přidat i třetí přídomek chutně? Rozhodl jsem se to zjistit na vlastní pěst.
Stojím před zmíněným stánkem a studuji menu. Je poměrně obsáhlé, takže chvíli trvá, než se pročtu až ke konci. Komparativní výhoda oproti ostatním podobným zařízením je nezpochybnitelná. Na staré oprýskané tabuli najdeme pokrmy začínající klasickým „kuřecím burgerem“ (22,-kč), mířící přes „gyros“ (32,-kč) a končící „rybími prsty v housce“ (28,-kč).

Nabídka je tedy velmi pestrá a rozmanitá. Rozhodně nikdo nebude mít problém vybrat si to své. Po chvíli, kdy jsem zamyšleně studoval menu, jsem se rozhodl pro krůtí burger se šunkou a sýrem. Zaplatil sympatickou cenu 36,-kč a čekal.

Během čekání jsem se mohl porozhlédnout po celém stánku. Vypadá jako každý obyčejný stánek s rychlým občerstvením. Kromě houskových poživatin si můžete koupit širokou paletu sušenek a podobných drobných výrobků. Půllitrové lahve nezdravých nápojů jsou samozřejmostí.

Trochu mě překvapilo, když jsem si na menu nevšiml žádných obrázků. Fast foody většinou více než na lákavé názvy zvou na ještě lákavější obrázky, které ovšem mají s realitou jen málo společného.

Ihned jsem si ale všiml svého omylu. Obrázky nechyběly, jen nebyly u tabule s menu, ale přímo nad sklem okénka. Mohl jsem si tedy prohlédnout, co že jsem si tedy objednal. Můj „šampión“ se prezentoval vcelku sympatickým dojmem. Jsem zvědavý na skutečnou podobu.

Stánek právě míjely proti sobě jdoucí skupiny malých školáků, musel jsem se tedy klidit z cesty a během svého ústupu jsem zakopl o stojící vývěsní tabuli. „Grilované kuře s sebou za 55,-kč “ stálo na tabuli. Je vidět, že tento stánek nabízí opravdu úplně všechno. A ke všemu velmi levně. Mohl jsem tedy potvrdit jednu z předností stánku. Levný opravdu je.

O malou chvilku později jsem potvrdil i druhou z předností, rychlost. Netrvalo to ani pět minut, což považuji za adekvátní.

Stojím před posledním úkolem a to posoudit třetí kritérium, chuť a potažmo i vzhled. Můj oběd se lišil od reklamního obrázku, jako se liší noc a den. Nebyl jsem však tak naivní, abych počítal se shodou.

I přes odlišnost od „vzoru“ vypadal burger docela poctivě. Velká houska, vykukoval solidní kus mletého masa, samozřejmě klasického polotovaru (jestli byl doopravdy krůtí se však bohužel z konzistence nedozvím) a celá houska byla plná zeleniny. Po inzertovaném sýru a šunce jsem pátral marně. Vzhledově tedy burger nijak nepřekvapil, ale ani výrazně nezklamal.

Konečně se dostávám k chuti. Nebudu tady tvrdit, že jsem své chuťové pohárky dostal do kulinářského nebe, ale jako oběd mě tento „krůtí sympaťák“ neurazil. Ba naopak mě překvapilo, že za cenu 36,-kč jde sehnat i docela pořádný burger, nad kterým se po pár kousnutím neošklíbáte a který určitě po cestě nevyhodíte do prvního koše. V mase jsem dokonce narazil i na ten schovaný sýr co tam měl být. Jen teda šunka si asi vzala dovolenou.

Závěrem hodnotím návštěvu stánku na rohu třídy Svobody a Aksamitové ulice pozitivně. Najedl jsem se rychle, levně a dokonce i chutně. Je tedy skoro jisté, že do podniku ještě zavítám, protože výběr mají obrovský a zvědavost mě nabádá vyzkoušet i další nezdravotiny.

Dobrou chuť

Žádné komentáře:

Okomentovat