středa 22. dubna 2015

Minerální zázrak(y)

Pít se musí, to je známá věc. Někdo preferuje pivo, jiný víno a další něco ostřejšího. Bohužel (nebo bohudík) náš pitný režim ale nemůže sestávat jen z podobných laskomin. Přece jen jednou za čas nastane chvíle, kdy si organismus vyžádá obyčejnou, průzračnou tekutinu. Vodu. V duchu nízkonákladového studentského života je nejjednodušším řešením vstát a napustit si vodu z kohoutku. Pokud jste ale milovníci bublinek stejně jako já, musíte vstát a pro minerální vodu v plastovém obalu si dojít. Jenže v supermarketu mezi policemi plnými pet lahví najednou vyvstává otázka – jaký je mezi nimi vůbec rozdíl? Vydala jsem se tedy na průzkum.

Po cestě na přednášky mám nejblíže Albert, který je za tímto účelem mou častou zastávkou. Vydala jsem se tedy tam. Hned na první pohled mě zaujaly dvě balení minerálních vod, které stály vedle sebe. Mattoni perlivá za cenu 13,90,- Kč a hned vedle ní láhev vody s názvem Basic Sparkling water za překvapivých 3,90,- Kč. Obojí s obsahem jednoho a půl litru. Rozdíl deseti korun už je značný a proto se ptám znovu – je mezi nimi rozdíl?

Na první pohled žádný. Jsou to jen průhledné, plastové lahve. Ale co se skrývá uvnitř? Při porovnávání těchto dvou cenově diametrálně odlišných minerálek se zaměřím na tři hlavní atributy: perlivost, vzhled ve skleničce (což úzce souvisí s perlivostí) a v neposlední řadě chuť. Uvidíme jak si s tím obě soutěžící poradí.

Mattoni perlivá
Jako první přišla na řadu známá a všemi oblíbená Mattonka. V lahvi se perlivostí zcela rovná Sparkling water. Téměř žádné větší bublinky nejsou na první pohled viditelné. Po nalití do skleničky je u ní ale stále patrná nízká úroveň perlivosti, kdy se bublinky ani pak téměř neobjevily. Mé překvapení ale trvalo jen okamžik – po pár vteřinách sklenička vypadala, jako vycpaná bublinkovou fólií. Vše se zdálo v pořádku. Nakonec jsem si nechala chuť. Voda příjemně perlí na jazyku, zřetelně jsou cítit minerály rozpuštěné ve vodě.

Basic Sparkling water
Stejně jako u Mattonky, ani tady není až na několik málo bublinek perlivost v lahvi viditelná na první pohled. To se změnilo při jejím otevření a nalití do skleničky. Ta byla rázem bublinek plná a připomínala spíše vířivku v plném proudu než vodu vhodnou k pití. Když jsem to přece jen zkusila, dočkala jsem se ještě většího překvapení. Štiplavost bublinek na jazyku byla o poznání agresivnější než tomu bylo u Mattonky. Moje chuťové buňky chvíli vzdorovaly, ale za okamžik to vzdaly a poddaly se pocitu jako by se mi někdo snažil vypálit díru do jazyka. To také zničilo veškerou šanci na posouzení chuti vody. Nezbylo mi tedy nic, čím bych ji mohla posoudit.


Závěrem snad jen malé doporučení. Nepodléhejte svodům vášnivých bublinek a vězte, že desetikorunový rozdíl má smysl.

Žádné komentáře:

Okomentovat