pondělí 20. dubna 2015

Párek v rohlíku á la hladové okno

Jako každý jiný student vysoké školy považuji za obzvlášť důležité mít jistý přehled o hladových oknech neboli nonstop bufetech, které se nacházejí v Olomouci. Není totiž nic horšího, než trpět hladem ve čtyři ráno, kdy má člověk obvykle ještě jako bonus trojku v krvi. Rozhodla jsem proto vyrazit na menší průzkum a pár takových míst vyzkoušet. Bohužel jsem si neuvědomila, že v dnešní době už nočnímu občerstvení vládnou turecké kebaby. Těmto bufetům jsem se však musela vyhnout, neboť po propité noci má málokdo osmdesát korun na jídlo.



První zastávkou se stal Phoenix Bar na rohu ulic Denisova a Kačení. Jedná se vlastně o hospodu, která má navíc vybudované okýnko, v němž se dá v jakoukoliv dobu koupit rychlá svačinka typu párek v rohlíku, hamburger či smažený sýr v bulce. Já si zvolila nejlevnější variantu, tedy párek v rohlíku s hořčicí. Cena byla přijatelná, patnáct korun se po kapsách obvykle povede najít. Co se týče samotné kvality pokrmu, není příliš o čem diskutovat. Samotný rohlík se lehce rozpadal, asi nešetrným zacházením. Hořčice bylo na můj vkus příliš mnoho, ale párek byl uvařený dobře. Procenta zvedla sympatická slečna v okýnku a možnost dát si navíc pivo do kelímku. 

Druhým pokusným králíkem se stal Big Food Point na Riegerově ulici. Zde už byla nabídka mnohem větší, přeci jen se jednalo přímo o rychlé občerstvení. Obzvlášť lákavě vypadala pizza, která voněla už z dálky. Já si však znovu zvolila párek v rohlíku s hořčicí, za který jsem ke svému překvapení utratila jen čtrnáct korun. Rohlík byl ohřátý lehce do křupava, s párkem si ale moc práce obsluha nedala. Chutnal trochu nedovařeně a hořčice dokonce zůstala všechna dole, kde mi při posledních soustech vytekla na ruce. Obsluha působila příjemným dojmem, jen jsem si nevšimla nabídky nápojů.

Dále jsem se při svých toulkách městem nedostala, i tak jsem se už pohybovala mimo nejvyhlášenější studentské kluby. Musím ale přiznat, levně a rychle se dá v Olomouci najíst i v noci. Otázkou pak už jen zůstává, jak dlouho nám toto jídlo vydrží v žaludku.


Žádné komentáře:

Okomentovat